Następca kampanii mailingowych

W ostatnim czasie obserwujemy wyraźny spadek skuteczności kampanii mailngowych. Chcąc wyjść na przeciw nowym realiom branży ecommerce chcemy zainteresować naszych klientów autorskimi aplikacjami informacyjnymi - natywnymi aplikacjami mobilnymi pozwalającymi na wysłanie powiadomień bezpośrednio na telefon użytkownika zainteresowanego subskrypcją. Po więcej informacji zapraszamy do działu Aplikacje informacyjne

Zawieszenie realizacji kampanii mailingowych

Ze względu na stosunkowo niską skuteczność kampanii mailingowych zawieszamy od 2016 roku emisję mailingów oraz sprzedaż licencji na nasz system mailingowy na rzecz Natywnych Aplikacji Informacyjnych

Kampanie mailingowe odegrały swego czasu ogromną rolę w handlu internetowym. W łatwy sposób pozwalały dostarczyć ofertę handlową do ogromnej liczby odbiorców. Ta zaleta została niestety zamieniona w globalny problem, gdyż narzędzie jakim jest masowa korespondencja mailingowa zostało wykorzystane na ogromną skalę zamieniając kampanię mailingową w zwykły spam.


Czym jest spam?

Ustawowa definicja spamu to niezamówiona informacja handlowa. A informacja handlowa to (zgodnie z A rt 2, ust 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną):

Każda informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód, której prawo do wykonywania zawodu jest uzależnione od spełnienia wymagań określonych w odrębnych ustawach, z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą oraz informacji o towarach i usługach niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot, który zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi,

Internetowa definicja spamu jest nieco szersza. Z punktu widzenia e-biznesu istotna jest następująca definicja:

Spam jest to e-mail zawierający informacje komercyjne, na którego otrzymanie nie zgodził się adresat.

Czy kampania mailingowa zawsze jest spamem?
Oczywiście, że nie. Przeprowadzona w profesjonalny sposób może skutecznie uzupełnić pozostałe kanały reklamy i marketingu. Firma InterSID przeprowadziła już dziesiątki kampanii mailingowych, żadna z nich nie została zakwestionowana prawnie, co więcej – nie wywołała niechcianych efektów u odbiorców.

Jakie są najlepsze bazy adresów e-mail?
Najlepsze bazy użytkowników to takie, w których każdy użytkownik (adres e-mail) wyraził zgodę na otrzymywanie wiadomości handlowych/promocyjnych. Jednak tworzenie takich baz jest bardzo czasochłonne i kosztowne. Najlepsze portale internetowe udostępniają możliwość realizacji kampanii mailingowej do swoich użytkowników. Tego typu mailing jest całkowicie bezpieczny zarówno dla reklamodawcy oraz docelowego klienta.

Głównie wyróżniamy dwa typy baz:
  • Zewnętrzne
  • Portalowe
Każdorazowo doradzamy klientom najlepszy dobór odpowiednich baz zgodnie z targetem np. firmy usługowe z województwa Śląskiego, właściciele firm.