Kampanie graficzne pozwalają reklamodawcom na dotarcie poprzez odpowiedni przygotowany projekt graficzny/swf/video do docelowych klientów. Wyświetlanie tego typu boksów jest możliwe praktycznie we wszystkich liczących się portalach internetowych. Różnorodność środowisk portali umożliwia dotarcie do określonego w działaniach marketingowych targetu np. właściciele firm, osoby w wieku 18-24 lat itp.

Dlaczego kampania graficzna?
Poniższe punkty prezentują korzyści wynikające bezpośrednio z prowadzenia kampanii wizerunkowych:
  • dotarcie do dużej liczy potencjalnych klientów
  • zwiększenie świadomości Marki
  • zwiększenie wartości Marki
  • bezpośrednia „sprzedaż” prezentowanego przekazu (produkt, logo, konkurs, informacja)
  • szczegółowe raporty z kampanii
  • rzetelny pomiar efektywności
Emisja reklam:
Najbardziej popularnym modelem emisji kampanii graficznych jest CPM (koszt wyświetlenia się boksu 1000). Oprócz tego także możemy realizować kampanie zgodne z modelem CPC (koszt za jedno kliknięcie), Flat Fee (koszt za dany czas np. 1 dzień).

Częste nazwy boksów graficznych:
Nazwy poszczególnych elementów składowych są uzależnione od ich parametrów technicznych (rozmiar, typ pliku, położenie). Najwcześniej spotykane nazwy:
  • Billboard – duża przestrzeń praktycznie na całej szerokości strony.
  • Double billboard – wersja billbordu z większą wysokością.
  • Wideboard – jest to największa przestrzeń reklamowa.
  • Navibox – reklama umieszczana jest przeważnie w najbardziej widocznej sekcji.
  • Skyscraper – duża przestrzeń umieszczona po jednej ze stron serwisu.
  • Halfpage – duży pionowy prostokąt jedna z większych przestrzeni reklamowych.
  • Boks śródtekstowy  - przestrzeń zawarta bezpośrednio w treści artykułu.
  • Toplayer – widoczna przestrzeń przeważnie w górnej części serwisu
  • Brandmark – przestrzeń w wyskakującym oknie (pop-up).
  • Videoad – przestrzeń umożliwiająca prezentację materiałów video/ spotów reklamowych.