Kampanie graficzne pozwalają reklamodawcom na dotarcie poprzez odpowiedni przygotowany projekt graficzny/swf/video do docelowych klientów. Wyświetlanie tego typu boksów jest możliwe praktycznie we wszystkich liczących się portalach internetowych. Różnorodność środowisk portali umożliwia dotarcie do określonego w działaniach marketingowych targetu np. właściciele firm, osoby w wieku 18-24 lat itp.
Dlaczego kampania graficzna?Poniższe punkty prezentują korzyści wynikające bezpośrednio z prowadzenia kampanii wizerunkowych:
- dotarcie do dużej liczy potencjalnych klientów
- zwiększenie świadomości Marki
- zwiększenie wartości Marki
- bezpośrednia „sprzedaż” prezentowanego przekazu (produkt, logo, konkurs, informacja)
- szczegółowe raporty z kampanii
- rzetelny pomiar efektywności
Najbardziej popularnym modelem emisji kampanii graficznych jest CPM (koszt wyświetlenia się boksu 1000). Oprócz tego także możemy realizować kampanie zgodne z modelem CPC (koszt za jedno kliknięcie), Flat Fee (koszt za dany czas np. 1 dzień).
Częste nazwy boksów graficznych:
Nazwy poszczególnych elementów składowych są uzależnione od ich parametrów technicznych (rozmiar, typ pliku, położenie). Najwcześniej spotykane nazwy:
- Billboard – duża przestrzeń praktycznie na całej szerokości strony.
- Double billboard – wersja billbordu z większą wysokością.
- Wideboard – jest to największa przestrzeń reklamowa.
- Navibox – reklama umieszczana jest przeważnie w najbardziej widocznej sekcji.
- Skyscraper – duża przestrzeń umieszczona po jednej ze stron serwisu.
- Halfpage – duży pionowy prostokąt jedna z większych przestrzeni reklamowych.
- Boks śródtekstowy - przestrzeń zawarta bezpośrednio w treści artykułu.
- Toplayer – widoczna przestrzeń przeważnie w górnej części serwisu
- Brandmark – przestrzeń w wyskakującym oknie (pop-up).
- Videoad – przestrzeń umożliwiająca prezentację materiałów video/ spotów reklamowych.